سایر

سؤالات مربوط به گرمایش القایی

سؤالات متداول

سیم پیچ القایی چقدر داغ می‌شود؟

سیم پیچ القایی آن‌قدری خنک است که می‌توان به آن دست زد؛ گرمایی که در سیم پیچ تولید می‌شود، توسط گردش دائمی آب، خنک می‌شود.

آیا می‌توان از گرمایش القایی برای جوشکاری قطعات فلزی در اتمسفر نیتروژن استفاده کرد؟

بله می‌توان، اما نیتروژن باید تمیز و با دمای نقطه میعان پایین باشد.

آیا با گرمایش القایی می‌توان تکه‌های الماس را جوش داد؟

 قطعا، در واقع گرمایش القایی برای قطعات الماس ترجیح داده می‌شود، زیرا بسیار سریع عمل می‌کند. هر چه الماس بیش‌تر در دمای گرمایش قرار بگیرد، سریع‌تر تخریب می‌شود. لحیم‌کاری اتمسفری را در اتمسفر خلأ برای رسیدن به بهترین نتایج، توصیه می‌کنیم.

شکل 1. گرمایش القایی الماس

چگونه آلیاژ لحیم کاری را انتخاب کنم؟

یک راهنمای انتخاب آلیاژ لحیم کاری برای شما قرار دادیم تا در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند. این بستگی به ترکیب قطعات شما، چگونگی و مکان استفاده از آن، و مقاومت مشترک مورد نیاز، دارد. دیگر خدمات مفیدی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم، ارتباط دادن آن‌ها با تأمین کننده‌های باتجربه آلیاژ لحیم کاری است.

چگونه می‌توانم عملیات خالص‌تری اجرا کنم؟

بهترین کاری که می‌بایست انجام دهید، جدا کردن کوره‌های قدیمی و سرمایه گذاری بروی سیستم القایی خلأ تمیز و سریع است. کوره خلأ القایی  متراکم جدید ما منطبق و سازگار با سلول تولیدی شما خواهد بود.

استفاده از گرمای غیرمستقیم گرمایش القایی، به‌جای گرمای القایی مستقیم، چه زمانی بهتر است؟

 این سؤال را خیلی از ما می‌پرسند. بستگی به هندسه قطعه و نحوه گرما دادن به آن دارد. اگر قطعه شما هندسه ساده‌ای دارد و فرآیند شما نیاز به گرم کردن ناحیه خاصی از قطعه داشته باشد، گرمایش القایی مستقیم عموماً ترجیح داده می‌شود. با این وجود، اگر نیاز است کل قطعه را گرم کنید، یا اگر قطعه مورد نظر دارای شکل پیچیده‌ای است، آنگاه کوره خلأ گرمایش القایی به نتیجه بهتری خواهد داشت.

شکل 2. دیاگرام شماتیک کوره خلأ گرمایش القایی

آیا گرمایش القایی باعث افزایش هزینه می‌شود؟

 نه احتمالاً. گرمایش القایی ابزاری بسیار مؤثر و کارآمد برای گرم کردن محسوب می‌شود. اکثر مشتریان ما که برای اولین‌بار به سمت روش القایی می‌روند، با کاهش هزینه تجهیزات خود مواجه می‌شوند.

الزامات کاربردی معمول برای گرمایش القایی چیست؟

البته بستگی به سیستم دارد، اما یک سیستم معمولی نیاز به 440VAC  سه فاز در 60Hz  و 30Amps  دارد. همچنین هوای فشرده 80PSI  و چهار گالن آب 40PSI  به ازای هر دقیقه خنک‌سازی لازم است.

آیا امکان جوشکاری شیشه یا سرامیک با روش القایی وجود دارد؟

اگر با شیشه یا سرامیک کار می‌کنید، یک کوره خلأ فشرده راهحل فوق‌العاده‌ای برای جوشکاری است. شما به گرمایش سریع و تمیز با هر دمای کنترلی خواهید رسید.

آیا این اتصال برای لحیم کاری القایی مناسب است؟

 تیم مهندسان مکانیک و متالوژی ما خرسند خواهند بود که به قطعات و فرآیندهای شما نگاه کنند و بهترین توصیه را در اختیار شما قرار دهند.

آیا از القا می‌توان برای لحیم کاری (جوشکاری) نیکل در نیتروژن استفاده کرد؟

بله، با سیستم خلأ. در زمینه فرم‌های فویل موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم، اما در مورد خمیر نیکل خوش شانس نبودیم، زیرا پیونددهنده در خمیر جریان پیدا نمی‌کند. بنابراین استفاده از سیستم خلأ بالا را توصیه می‌کنیم، زیرا سریعتر از گرمایش کوره عمل کرده و هیچ زمانی برای شکل‌گیری نیترید وجود ندارد.

 از سیستم القایی برای گرم‌کردن شیء گرافیتی تحت اتمسفر نیتروژن با فشار حدود 100 میکرون استفاده می‌کنیم. دور سیم‌پیچ، یک برافروختگی را مشاهده می‌کنیم. این به نظر عادی نیست و جریان به نظر زیاد است. آیا می‌توانید این اتفاق را توضیح دهید؟ 100 میکرون درست در وسط محدوه‌ای است که قدرت دی‌الکتریک به صفر می‌رسد، بنابراین در بدترین فشار/خلأ ممکن دارید کار می‌کنید.

 

نظرتان را درباره این مقاله بگویید 0 نظر

سؤالات مربوط به گرمایش القایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =